When you try your best but you don't succeed

idag kom en gammal stamkund och klippte sig.
en ung kvinna som alltid haft ett leende på läpparna.
för nåt år sen förändrades hennes liv drastiskt när hon fick en hjärnblödning.
idag sitter hon i rullstol och har lite svårt med talet.
trots detta skiner hon fortfarande som en sol.

det får en verkligen att inse att man ska njuta av varje stund av livet.
och vara glad över allt fint man har istället för att lägga energi på skit saker.

jag tycker oftast att jag tänker så, för jag har upplevt att livet är skört.
men ibland glömmer jag det. ibland tar vardagens små problem över.
men man ska verkligen ta varje tillfälle i akt att umgås med dem som betyder mycket.


även om allt kan kännas svart ibland så finns det alltid ljusglimtar.
och det gäller att försöka se dem.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0