it´s written in the stars...


en av tjejerna på förfesten igår, Lise, från Norge, jobbar med massage och healing bland annat.
Under kvällen pratade vi om stjärntecken. Vilka stärntecken vi passar ihop med och vilka vi bör undvika.

Jag berättade för henne att jag är skytt. Då sa hon ganska direkt att jag skulle umgås med lejon.
Jag kunde ha livslånga vänskaper med lejon, vilket var roligt att hon sa, utan att hon visste att både malin och stina är lejon! och vad det gällde kärleksrelationer var lejon också passande.

jag var ju tvungen att fråga hurvida jag skulle passa ihop med en fisk, eftersom erik är fisk.
Då skrek Lise rakt ut; -NEJ. INTE EN FISK: HAN DRÄPER DIG! på klingande norska.
Hon visste fortfarande inte att jag hade ett ex som var fisk utan jag frågade vidare varför en skytt och en fisk inte skulle passa ihop. och det är nu det intressanta kommer.

"Du som skytt är sprudlande, du är bubblorna i champagnen. Du är ute efter att ha roligt. 
Du ger väldigt mycket kärlek, men förväntar dig mycket tillbaka, och du behöver en man som ger dig allt det du behöver.
Annars kämpar du så hårt för att bli bekräftad, för att känna dig älskad.
Då går du upp i mannen helt och hållet, du glömmer bort dig själv. 
Då försvinner den sprudlande delen av dig. den delen som gör att alla andra vill vara med dig.

För du TROR du behöver fisken, när det i själva verket är han som inte kan ge dig vad du behöver.
Du behöver en man som lyfter dig, som inte är hotad av din sprudlande personlighet. Som uppskattar att du bubblar, för då känner du dig trygg och fortsätter vara den sprudlande person du är. Fisken trycker ner dig. Fisken kan inte ge dig all den kärleken, och då, när du glömmer bort dig, då trivs fisken. Då är han nöjd. Han vill att du ska tro att du är beroende av honom. Vilket du tror då. Till slut går det inte.

Fisk är vattentecken, Skytt är eldtecken. Han sköljer över dig. Han dräper dig!"


Allt det här sa hon utan att veta något om mig, eftersom jag precis träffat henne. Hon visste inget om Erik, eller vår relation. MEN SJUKT VAD RÄTT HON HADE! håret på kroppen reste sig när hon förklarade..

Sen Erik och jag delade på oss har livet lekt. Allt är så mycket roligare. JAG är en egen person, och jag kan göra vad som helst. Jag är bubblet i champagnen igen. Sen har ju stjärntecken inget med känslor att göra, jag älskade självklart Erik. Mer än jag älskat någon annan. Trots allt som hänt har han gett mig mycket glädje. Stjärntecken kan säkert vara helt obetydelsefulla, och en fisk och en skytt kan fungera perfekt. Men gårdagen var för påtaglig för att jag inte skulle ta åt mig och lyssna.








Men jag kommer att hitta en man som älskar mig, och som jag får vara mig själv med fullt ut.

och vad jag förstår, så ska han vara född i lejonets tecken...







Kommentarer
Postat av: emme

du kommer hitta din man, emma. no doubt. bara du låter bli robin, för han är mitt lejon! =) haha

2009-02-01 @ 22:31:30
URL: http://nennedottir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0