att vara stark

hittade ett handskrivet kort ikväll när jag letade efter min gamla mobil.
ett kort som jag fick 2005, året då allt var upp och ner.
hade glömt bort att jag hade kortet, men blev lika glad när jag läste det idag,
som jag blev den där decemberkvällen för några år sedan när jag fick det.


"att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna.
att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller vilja mest.
att vara stark är inte att lyfta tyngst, att alltid komma längst eller alltid lyckas.
att vara stark är att leva livet så mycket som det går, gå igenom svåra perioder
och kunna acceptera tårarna.

att vara stark är att falla till botten för att slå sig jävligt hårt..
men att alltid orka ta sig upp igen!

du är den starkaste personen jag vet. puss
"





då kände jag mig inte stark,
men jag har kommit en lång väg sen dess.
och styrka kan verkligen mätas på olika sätt.

Kommentarer
Postat av: emme

vem fick du det kortet av?

2009-03-11 @ 18:37:42
Postat av: emme

.... hehe

2009-03-11 @ 21:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0