everything happens for a reason.

idag var det ganska lugnt på jobbet,
vilket gör att dagarna går sakta.
men jag gillar att jag skrattar så mycket på jobbet.
vissa av mina arbetskamrater är verkligen hur bra som helst.
och det är konstigt hur mycket mer jag uppskattar att jobba nu.
men det är väl så,
när man blir av med sånt som tagit upp mycket tid och jobbiga tankar
så ser man plötsligt, och uppskattar, saker som hela tiden fanns där.

jag har verkligen gått ur allt med sån styrka.
och jag uppskattar saker så mycket igen.
och äntligen får jag vara mig själv.
och andas. själv.
jag ska aldrig mer glömma bort vem jag är.

och framför allt inte glömma bort alla underbara människor runt mig.
för de senaste två månaderna har ni visat vilka fantastiska människor ni är.
fan vad jag är lyckligt lottad!
efter regn kommer alltid solsken.

ikväll efter jobbet åkte jag till malin.
såg på film och skvallrade om veckan som gått.

jobb imorgon,
och sen får jag sova med starka armar runt mig igen,
och känna det där härliga pirret.
och jag kan inte säga annat än att jag gillart!


på torsdags ska jag dra med emme på bio.
vet hur mycket hon saknar sin robin, fan. jag saknar honom också!
men jag gillar att vi kan vara så spontana som vi kan när han är borta.

det är rätt sjukt, när robin kommer hem har han varit borta i tre och en halv månad.
och när jag ska uppdatera honom om mitt liv o allt som hänt så kommer han stå med öppen mun.
eller, emme har nog redan skvallrat, men konstigt om man tänker efter.
tre månader. saker kan förändras fort. allra helst eftersom det bara gått två månader än så länge.

men som jag säger om det mesta just nu.
jag gillart!!
livet går bra nu.


Kommentarer
Postat av: emme

haha, robin har iiiiingen aning om nåt. ibland tror jag att jag berättat saker för honom, fast sen visar det sig att jag inte alls har det. t.ex som i helgen så har jessica och anton flyttat upp till våra kvarter. jag bara typ "amen, jessica flyttar ju så jag hjälper henne" o han "flyttat? vart ska hon flytta?" ..... så som sagt, han kommer nog mest bara sitta o nicke med en vidöppen mun. och så skratta. det är ju det han mest brukar göra åt dina bravader =)

2009-03-03 @ 10:01:00
URL: http://nennedottir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0